vrijdag 1 december 2017

als er één schaap over de dam is....

Vorig jaar maakte ik mn eerste kerstgroep op bestelling.
Omdat de pluizige wol die ik eerst gebruikte voor de schaapjes erg lastig haakt (vooral bij hele kleine pietepeuterige onderdelen) probeerde ik het op een andere manier.
Zelf was ik achteraf toch niet helemaal tevreden met het resultaat, dus bij volgende kerstgroep probeerde ik het op een andere manier:




Twee wollige winterschapen. 
Ik vond ze zelf zo leuk geworden, dat ik twee nieuwe gemaakt heb voor bij die kerstgroep van vorig jaar.




voor de vergelijking hier nog even de eerste exemplaren. 
de vacht is nu veel 'wolliger' en ook de pootjes zijn nu veel mooier.


Al zoekend in de 'schapen' foto's van vorig jaar kwam ik deze ook nog tegen:
Ik maakte van resten wol van een krukje een schaap, en dat moest natuurlijk even uitgebreid besnuffeld worden door  het honden-duo.
 Lara onder de staart.. 



En Floris aan de oren..
Ach onze lieve Floris.
 Vorig jaar moesten we hem in laten slapen, we missen hem nog elke dag met z'n vrolijke streken.



fijne dag, Jolanda

2 opmerkingen:

  1. Ja, Jolanda, je nieuwe schaapjes zijn prachtig!
    En fijn dat je de foto's nog hebt, hé, mooie herinneringen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen