dinsdag 1 april 2014

Tilda in wording

Al een hele tijd staat het op mijn to- do list, maar nu ben ik er dan toch echt aan begonnen: Tilda.
De slanke versie maakte ik een tijdje terug al in tweevoud, en staat te pronken op mijn kast.
Ik wilde ook nog graag de 'vollere uitvoering' maken.
het patroon kun je  hier vinden.
Op de blog van wollige werkjes zag ik een hele mooie voorbij komen. Zover ben ik nog lang niet, maar het begin is er.

  
 kleurtjes bij elkaar gezocht



en een begin gemaakt met hoofd en 'borstpartij'

Waarschijnlijk ga ik het roze gedeelte uithalen en overnieuw haken, het is nog niet helemaal naar mijn zin.
Volgens het patroon horen er twee gekleurde randjes kettingsteek aan de bovenkant. Ik had bedacht om twee keer een toer alleen achterste lussen te haken, zodat ik daarna met een andere kleur randjes halve vasten erop kan maken. Maar achteraf gezien vind ik het toch niet zo mooi zo.
Ach ja, zo blijven we mooi bezig. Wordt vervolgd..

Meer poppennieuws zien? neem maar eens een kijkje bij:


fijne dag, jolanda

6 opmerkingen:

  1. leuk hé haar zo te zien groeien en een flinke dame is ze met haar 50 cm, ik ben zo benieuwd hoe ze worden gaat , de kleurtjes zijn mooi, ik heb een fijn kantjes opgeregen en dat er langs genaaid aan de bovenkant en mouwtjes en bij haar broekspijp.
    veel plezier met haken ;o)
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ik ga weer volgen hoe het uiteindelijk zal gaan worden.
    groejtes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleuren! Ja, die pop bij de wollige werkjes.... Wow! Ik verwacht dat het bij jou ook helemaal goed gaat komen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees dat je al goede raad hebt gekregen van Marjolein. Dat komt vast wel in orde. De uitgekozen kleurtjes zijn alvast prachtig.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kleuren zijn al heel mooi dus dat gaat een prachtige dame worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wat leuk! die dikke poepert Tilda,Ik heb het patroontje gevonden, en ga haar vast ook nog maken.inmiddels heb ik al 4 projecten waar ik mee bezig ben maar dit is zo'n gezellige gekleurde dame die moet er ook nog maar bij.
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen