dinsdag 11 februari 2014

Tilda duo

Jaaa mijn Tilda duo is klaar!
Tijdens het maken had ik wel mijn twijfels wat dit ging worden, maar ik ben heel erg blij met het resultaat.
Het patroon vond ik bij breimaan. De kleding heb ik zelf naar eigen idee gemaakt.





Toen zoon de nog kleding-loze Tilda zag liggen schoot hij spontaan in de slappe lach.
Hij kan prachtig tekenen en schilderen en heeft veel oog voor detail. Alles moet vooral klòppen. 
Tja.. nou vind ik Tilda zelf erg leuk, maar van de verhoudingen klopt natuurlijk helemaal niets met die lange benen en dat mini-hoofdje. Dat zoon dus elke keer in de lach schiet kan ik hem dan ook niet echt kwalijk nemen.




 Voor de oogjes gebruikte ik (korter geknipte)  knopspelden.
Man heeft mooie standaards gemaakt zodat ze rechtop kunnen blijven staan.



Ze hebben een mooie plek op onze nieuwe t.v kast gekregen, zelfs man vindt het erg leuk staan.
Hij heeft de kast zelf ontworpen en gemaakt, best wel een kunststuk geworden!!









misschien is er nog wel meer poppennieuws bij:
de breimeisjes



fijne dag, jolanda

6 opmerkingen:

  1. Wat een talent bij jou in huis! Prachtige kast ook, zeg! En je poppen zijn plaatjes! Vind je zoon het nu wel mooi?
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waanzinnig wat zijn deze leuk!!!! Veel leuker als die van stof
    groetjes j oke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi resultaat hoor !!! Wat een goed idee om er een staander voor te maken. Eens vragen aan mijn ventje of hij dat voor mij ook wilt maken.
    Die kast is trouwens ook een pareltje...
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mooie dames zijn het zo je hebt ze leuk in de kleertjes gestoken en ze passen prachtig op het mooie meubel wat je man heeft gemaakt. leuk hoor samen creatief zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je poppen zijn echt geweldig goed gelukt! Ik vind ze supermooi, je hebt ze echt winters gekleed, helemaal dames :-) Ze staan prachtig op die mooie kast die je man gemaakt heeft, 2 creaties vormen samen 1 geheel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zijn prachtige madammen geworden hoor,Ik heb het patroon ook al op de plank liggen.
    En die staander dat is een grandioos idee,
    voelen onze heren zich ook een beetje belangrijk!
    groetjes Akke

    BeantwoordenVerwijderen